Markedsundersøkelse
Vurderer dere å lansere en ny tjeneste eller produkt, eller trenger dere å vite mer om hvilke behov og preferanser som er gjeldende i deres totale marked eller i definerte segmenter av markedet?
I vår markedsundersøkelse kartlegges triggere, barrierer og etterspørsel i markedet samt hvilke forhold som er styrende for dine kunders og potensielle kunders kjøpsvurdering og -atferd.
Når bør du foreta markedsundersøkelser?
Markedsundersøkelse bør være et av de første stegene i forbindelse med ekspansjon eller forretningsutvikling. For å lykkes, er du avhengig av at varene eller tjenestene du markedsfører faktisk etterspørres – eller vil bli etterspurt. Fremm rådgiving sikrer at du får tilstrekkelig data, innsikt og rådgivning til å foreta gode og faktabaserte avgjørelser.
Vi skreddersyr undersøkelsen for dere
For å sikre best mulig resultat starter vi i alle tilfeller med en innledende samtale for å definere din virksomhets kartleggingsbehov. Deretter utarbeider vi en fremdriftsplan, avtaler gjennomføring, rapportering og hvordan resultatene skal prosesseres og benyttes i organisasjonen basert på et forhåndsbestemt budsjett og mål.
Fremm rådgiving har lang erfaring med å utvikle og gjennomføre alt fra større undersøkelser for store organisasjoner, til enklere analyser for små og mellomstore virksomheter. Dette gir deg trygghet i forhold til riktig tolkning og rådgivning av analysen.