Omdømmeundersøkelse

Har du lurt på hvor godt omdømme din organisasjon har, og hvordan du kan påvirke omdømmet?

I vår omdømmemåling kartlegges omdømme til organisasjonen, samt hvordan omdømme kan brukes som et strategisk verktøy.

Hva er verdien av et godt omdømme?

Et godt omdømme vil være en viktig ressurs for alle organisasjoner, og noe enhver organisasjon strekker seg mot. Et godt omdømme vil føre til at varer og tjenester som organisasjon tilbyr blir mer ettertraktet, kunder forblir lojale, og virksomheten står mer robust dersom det skulle oppstå en krise. Organisasjonen vil også være en mer ettertraktet arbeidsplass, og tiltrekke seg dyktige medarbeider.

Hvilken metode?

Omdømmeundersøkelse kan gjennomføres ved både kvantitativ og kvalitativ metode. Stort sett vil en kombinasjon gi best resultater og høyest nytteverdi. Gjennom spørreundersøkelser, fokusgrupper, dybdeintervju eller andre metoder så klarer vi å beskrive hvordan omdømme til organisasjonen er.

Vi skreddersyr undersøkelsen for dere 

For å sikre best mulig resultat starter vi i alle tilfeller med en innledende samtale for å definere din virksomhets kartleggingsbehov. Deretter utarbeider vi en fremdriftsplan, avtaler gjennomføring, rapportering og hvordan resultatene skal prosesseres og benyttes i organisasjonen basert på et forhåndsbestemt budsjett og mål.

 Fremm rådgiving har lang erfaring med å utvikle og gjennomføre alt fra større undersøkelser for store organisasjoner, til enklere analyser for små og mellomstore virksomheter. Vi har alltid fokus på hvordan resultatene skal benyttes og oversettes til aktivitet som skaper forbedring. Dette gir deg trygghet i forhold til riktig tolkning av resultater og rådgivning basert på analysen

Vil du vite mer?